Projekt címe: „Külterületi utak felújítása Alsóújlak, Olaszfa Oszkó településeken, valamint az önkormányzati utak karbantartásához, állapotjavításához szükséges erő- és munkagépek beszerzése című projekt” 

Pályázati felhívás neve, kódszáma: Külterületi helyi közutak fejlesztése, önkormányzati utak kezeléséhez, állapotjavításához, karbantartásához szükséges erő- és munkagépek beszerzése című, VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 kódszámú felhívás

Projekt azonosító száma: 1824287349

Pályázat benyújtás dátuma: 2017 január 7. 

Támogató okirat kelte: 2018. szeptember 13.

Projekt befejezése: 2021.01.31.

Beruházás összköltségvetése: 128.462.337,- Ft

Megítélt támogatás: 113.947.598,- Ft 

Önerő: 14.514.739,- Ft

Támogatás mértéke: 90%

Kedvezményezettek neve: 

Oszkó Község Önkormányzata: elnyert támogatási összeg: 86.516.482,-Ft

Alsóújlak Község Önkormányzata: elnyert támogatási összeg: 14.237.056,- Ft

Olaszfa Község Önkormányzata: elnyert támogatási összeg: 13.194.060,- Ft

A projekt bemutatása:

Előkészítésben és megvalósításban részt vevő vállalkozások:

Tervező és műszaki ellenőr: Árvai Zoltán egyéni vállalkozó

Erő és munkagépek szállítója: AGROTEC Magyarország Kft.  (2900 Komárom, Puskás Tivadar u. 4/A, adószám: 13995889-2-11)

Utak kivitelezői: 

Oszkó tekintetében: Németh Térburkoló, Útépítő és Építőipari Kft. (9800 Vasvár Alkotmány u. 60.)

Olaszfa, Alsóújlak tekintetében: Varga és Varga Építőipari Kft. (9800 Vasvár Petőfi S. u. 25.)

Oszkón megtörtént a műszaki átadás-átvétel, Olaszfán és Alsóújlakon még zajlik a kivitelezés.

Műszaki tartalom:

Külterületi utak felújítása:

Alsóújlak, Olaszfa és Oszkó község önkormányzatai konzorciumban a következő utakat stabilizálja:

Alsóújlak: 029 hrsz sz. út 524,08 m-es szakasza

Olaszfa: 0161 hrsz sz. út 423,57 m-es szakasza

Oszkó: 011/1, 1170/2, 022 hrsz sz. utak 947,47 m-es szakasza

Szilárd burkolatot kapott az Oszkó Alsóújlakot összekötő 095 hrsz sz. út 901,64 m-es szakasza.

Gépek beszerzése, mely 2019. őszén megvalósult: 

Beszerzésre került 4 db erő és munkagép:

1 db összkerék meghajtású, 73kw/99Le teljesítményű, max 40 km/h sebességű traktor.

1 db szárzúzó (Berti TA/M 180, kitolható, billenthető fejű szárzúzó: Munkaszélesség: 180 cm, „P” kalapácsok száma 16 db, TLT fordulat: 540 ford./perc). 

1 db gréder (vonószemmel vontatható, palástmagasság: 620mm, oldalirányú döntés hidraulikusan, futómű: szimpla, hidraulikus) 

1 db árokásó (Dondi DMR 35B két forgófejes árokásó, 540 TLT fordulattal, teljesítmény igény:45-55 Le, árok max. mélysége: 64 cm)

A fejlesztés részletes műszaki ismertetése

Alsóújlak:

A tárgyi útszakasz a 608 helyrajzi számtól Oszkó belterület határától indul (Táncsics utca) majd a 524,09 méteren keresztül haladva éri el a tervezési szakasz végét.

A mezőgazdasági út közforgalom számára nyitott, jelenleg zúzalékkal javított mezőgazdasági forgalmat bonyolító szakasz. 

Az út vízelvezetése a környező területeken szikkasztással megoldott. 

Olaszfa:

A tárgyi útszakasz a 73252.j. összekötő úttól indul, majd a 0161 helyrajzi számon keresztül érhető el Olaszfa belterület Széchenyi István utcája.

A mezőgazdasági út közforgalom számára nyitott mezőgazdasági forgalmat bonyolító szakasz. 

Oszkó (vasútállomási út):

A tárgyi útszakasz a 7361.j. ök. út 13+062 km szelvényétől indul és a 095 helyrajzi számon keresztül Oszkó külterület határáig halad.

Az út makadám rendszerű burkolattal rendelkezik, állapota leromlott volt, kétoldalt nyílt vízelvezető árok található. 

A mezőgazdasági út közforgalom számára nyitott, makadám burkolattal rendelkező mezőgazdasági forgalmat bonyolító szakasz. 

Oszkó (hegyi utak):

A 011 helyrajzi számú út a 7361.j. ök. út 13+192 km szelvényétől, a 022 helyrajzi számú út a 7361.j. ök. út 12+476 km szelvényétől indul, összekötetést teremtve az 1170/2 helyrajzi számú úttal. 

A mezőgazdasági utak közforgalom számára nyitottak, mezőgazdasági forgalmat bonyolító szakaszok. 

A 011 helyrajzi számú út mellett a szelvényezés szerinti bal oldalon nyílt vízelvezető árok található. 

Fejlesztés utáni állapot:

Alsóújlak, Olaszfa és Oszkó (hegyi utak) pályaszerkezete és padkája:

Pályaszerkezet:

zúzottkő építése 4 cm vastagságban (max. szemnagyság 25)

zúzottkő építése 20 cm vastagságban (max. szemnagyság 40)

vált. vastagságban zúzottkő kiegyenlítés 

profil kialakítás (gréderezés, tömörítés)

Padka pályaszerkezet:

zúzottkő építése 4 cm vastagságban (max. szemnagyság 25)

zúzottkő építése 20 cm vastagságban (max. szemnagyság 40)

vált. vastagságban zúzottkő kiegyenlítés 

profil kialakítás (gréderezés, tömörítés)

Oszkó (vasútállomási út) pályaszerkezete és padkája:

Pályaszerkezet:

  • 5 cm vastagságban kopóréteg építészúzottkő építése
  • AC16 kopó (F) 50/70 típusú bitumennel
  • vált. vastagságban felületi kiegyenlítése, kiegyenlítő hengerlése változó vastagságban kötőanyaggal és fedőanyaggal együtt, zúzottkőből NZ 22/32 nemes zúzottkő, NZ 4/11 kötő és NZ 0/4 fedőanyaggal

Padka pályaszerkezet: zúzottkő padka építése átl 10 cm vastagságban 

A pályázatban megvalósított útfejlesztésnél csomópontok, leágazások nincsenek.

Mindhárom település a Vasi Hegyhát egy-egy gyöngyszeme, ahol kiemelkedő a társadalmi összefogás, ha a település szépítéséről, a közterületek ápolásáról van szó. Mindezt az önkormányzatok a közmunka program által is támogatják, ösztönzik.