Projekt címe: „Külterületi utak felújítása Alsóújlak, Olaszfa Oszkó településeken, valamint az önkormányzati utak karbantartásához, állapotjavításához szükséges erő- és munkagépek beszerzése című projekt”
Pályázati felhívás neve, kódszáma: Külterületi helyi közutak fejlesztése, önkormányzati utak kezeléséhez, állapotjavításához, karbantartásához szükséges erő- és munkagépek beszerzése című, VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 kódszámú felhívás
Projekt azonosító száma: 1824287349
Pályázat benyújtás dátuma: 2017 január 7.
Támogató okirat kelte: 2018. szeptember 13.
Projekt befejezése: 2021.01.31.
Beruházás összköltségvetése: 128.462.337,- Ft
Megítélt támogatás: 113.947.598,- Ft
Önerő: 14.514.739,- Ft
Támogatás mértéke: 90%
Kedvezményezettek neve:
Oszkó Község Önkormányzata: elnyert támogatási összeg: 86.516.482,-Ft
Alsóújlak Község Önkormányzata: elnyert támogatási összeg: 14.237.056,- Ft
Olaszfa Község Önkormányzata: elnyert támogatási összeg: 13.194.060,- Ft
A projekt bemutatása:
Előkészítésben és megvalósításban részt vevő vállalkozások:
Tervező és műszaki ellenőr: Árvai Zoltán egyéni vállalkozó
Erő és munkagépek szállítója: AGROTEC Magyarország Kft. (2900 Komárom, Puskás Tivadar u. 4/A, adószám: 13995889-2-11)
Utak kivitelezői:
Oszkó tekintetében: Németh Térburkoló, Útépítő és Építőipari Kft. (9800 Vasvár Alkotmány u. 60.)
Olaszfa, Alsóújlak tekintetében: Varga és Varga Építőipari Kft. (9800 Vasvár Petőfi S. u. 25.)
Oszkón megtörtént a műszaki átadás-átvétel, Olaszfán és Alsóújlakon még zajlik a kivitelezés.
Műszaki tartalom:
Külterületi utak felújítása:
Alsóújlak, Olaszfa és Oszkó község önkormányzatai konzorciumban a következő utakat stabilizálja:
Alsóújlak: 029 hrsz sz. út 524,08 m-es szakasza
Olaszfa: 0161 hrsz sz. út 423,57 m-es szakasza
Oszkó: 011/1, 1170/2, 022 hrsz sz. utak 947,47 m-es szakasza
Szilárd burkolatot kapott az Oszkó Alsóújlakot összekötő 095 hrsz sz. út 901,64 m-es szakasza.
Gépek beszerzése, mely 2019. őszén megvalósult:
Beszerzésre került 4 db erő és munkagép:
1 db összkerék meghajtású, 73kw/99Le teljesítményű, max 40 km/h sebességű traktor.
1 db szárzúzó (Berti TA/M 180, kitolható, billenthető fejű szárzúzó: Munkaszélesség: 180 cm, „P” kalapácsok száma 16 db, TLT fordulat: 540 ford./perc).
1 db gréder (vonószemmel vontatható, palástmagasság: 620mm, oldalirányú döntés hidraulikusan, futómű: szimpla, hidraulikus)
1 db árokásó (Dondi DMR 35B két forgófejes árokásó, 540 TLT fordulattal, teljesítmény igény:45-55 Le, árok max. mélysége: 64 cm)
A fejlesztés részletes műszaki ismertetése
Alsóújlak:
A tárgyi útszakasz a 608 helyrajzi számtól Oszkó belterület határától indul (Táncsics utca) majd a 524,09 méteren keresztül haladva éri el a tervezési szakasz végét.
A mezőgazdasági út közforgalom számára nyitott, jelenleg zúzalékkal javított mezőgazdasági forgalmat bonyolító szakasz.
Az út vízelvezetése a környező területeken szikkasztással megoldott.
Olaszfa:
A tárgyi útszakasz a 73252.j. összekötő úttól indul, majd a 0161 helyrajzi számon keresztül érhető el Olaszfa belterület Széchenyi István utcája.
A mezőgazdasági út közforgalom számára nyitott mezőgazdasági forgalmat bonyolító szakasz.
Oszkó (vasútállomási út):
A tárgyi útszakasz a 7361.j. ök. út 13+062 km szelvényétől indul és a 095 helyrajzi számon keresztül Oszkó külterület határáig halad.
Az út makadám rendszerű burkolattal rendelkezik, állapota leromlott volt, kétoldalt nyílt vízelvezető árok található.
A mezőgazdasági út közforgalom számára nyitott, makadám burkolattal rendelkező mezőgazdasági forgalmat bonyolító szakasz.
Oszkó (hegyi utak):
A 011 helyrajzi számú út a 7361.j. ök. út 13+192 km szelvényétől, a 022 helyrajzi számú út a 7361.j. ök. út 12+476 km szelvényétől indul, összekötetést teremtve az 1170/2 helyrajzi számú úttal.
A mezőgazdasági utak közforgalom számára nyitottak, mezőgazdasági forgalmat bonyolító szakaszok.
A 011 helyrajzi számú út mellett a szelvényezés szerinti bal oldalon nyílt vízelvezető árok található.
Fejlesztés utáni állapot:
Alsóújlak, Olaszfa és Oszkó (hegyi utak) pályaszerkezete és padkája:
Pályaszerkezet:
zúzottkő építése 4 cm vastagságban (max. szemnagyság 25)
zúzottkő építése 20 cm vastagságban (max. szemnagyság 40)
vált. vastagságban zúzottkő kiegyenlítés
profil kialakítás (gréderezés, tömörítés)
Padka pályaszerkezet:
zúzottkő építése 4 cm vastagságban (max. szemnagyság 25)
zúzottkő építése 20 cm vastagságban (max. szemnagyság 40)
vált. vastagságban zúzottkő kiegyenlítés
profil kialakítás (gréderezés, tömörítés)
Oszkó (vasútállomási út) pályaszerkezete és padkája:
Pályaszerkezet:
- 5 cm vastagságban kopóréteg építészúzottkő építése
- AC16 kopó (F) 50/70 típusú bitumennel
- vált. vastagságban felületi kiegyenlítése, kiegyenlítő hengerlése változó vastagságban kötőanyaggal és fedőanyaggal együtt, zúzottkőből NZ 22/32 nemes zúzottkő, NZ 4/11 kötő és NZ 0/4 fedőanyaggal
Padka pályaszerkezet: zúzottkő padka építése átl 10 cm vastagságban
A pályázatban megvalósított útfejlesztésnél csomópontok, leágazások nincsenek.
Mindhárom település a Vasi Hegyhát egy-egy gyöngyszeme, ahol kiemelkedő a társadalmi összefogás, ha a település szépítéséről, a közterületek ápolásáról van szó. Mindezt az önkormányzatok a közmunka program által is támogatják, ösztönzik.